Hop til hovedinnhold Hopp til søk Hopp til bunntekst

Fullelektronisk fra 1. november

Sør-Odal kommunes sak-/arkivsystem blir fullelektronisk fra 1. november 2017 og tar samtidig i bruk digital forsendelse med SvarUt.

  • Hvorfor gjør Sør-Odal kommune dette?
    Elektronisk kommunikasjon er effektivt for alle. Dette betyr raskere, tryggere og enklere kommunikasjon med innbyggerne og næringsdrivende. I tillegg er det besparende og bra for miljøet.
  • Hva betyr det for meg?
    Du som innbygger vil først og fremst merke dette ved at brev fra Sør-Odal kommune er elektronisk signert og ikke har saksbehandlers håndskrevne underskrift lenger.

    Har du opplyst din e-postadresse i ditt brev til kommunen, vil du også motta brev på e-post. Sensitive opplysninger vil ikke bli sendt på e-post.

    SvarUt er en sikker digital forsendelse og knyttet til den felles offentlige løsningen for digital postkasse til innbyggere. Det vil si at SvarUt videresender post til din e-Boks eller Digipost, eller til Altinn, med innlogging via ID-porten. Har du derimot reservert deg for digital forsendelse, vil brevet bli skrevet ut og du vil få det i postkassen din som før.
  • Må jeg foreta meg noe?

    Sør-Odal kommune oppfordrer deg til bruk av elektronisk kommunikasjon når du søker eller av andre årsaker tar kontakt med kommunen.

    Elektronisk post til Sør-Odal kommune sendes til postmottak@sor-odal.kommune.no

sor-odal.kommune.no benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. Informasjonskapslene blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. Du kan fortsette å bruke sor-odal.kommune.no som vanlig hvis du godtar dette. Hvis du vil vite mer, kan du lese om vår bruk av informasjonskapsler.Lukk