Søknadsfrist

Søknadsfristen er løpende og du kan søke om inntil kr. 5 000,-.

Aktivitetsstøtten deles ut av overskytende beløp fra ordinære kulturmidler. Søknader om aktivitetesstøtte vil derfor ikke behandles før etter den ordinære tildelingen (mai/juni). Alle søknader for inneværende år behandles.

Retningslinjer for aktivitetsstøtte

• Lag og foreninger kan søke aktivitetsstøtte til enkeltarrangement i Sør-Odal kommune.
  • Arrangementet må være åpent for alle, og ikke kun for organisasjonens medlemmer eller enkeltgrupper.
  • Aktiviteter for barn, ungdom og funksjonshemmede prioriteres.
  • Arrangementet må finne sted/ha utgangspunkt i Sør-Odal kommune
  • Organisasjonen som søker må ha sitt hovedarbeidsområde i Sør-Odal kommune.
  • Det kan søkes om inntil kr. 5 000,-
  • Tilskuddet deles ut av overskytende beløp fra ordinære midler til kulturformål, og tilgjengelig beløp vil variere fra år til år.
  • Søknadsfrist for aktivitetsstøtte er senest en måned før tiltaket finner sted.
  • Budsjett for arrangementet må være vedlagt.

Det gis ikke tilskudd til

• Organisasjoner og andre kulturaktører som primært har som formål å ivareta enkeltpersoners yrkes-, økonomiske- eller andre egeninteresser.
  • Rene kommersielle tiltak
  • Politiske partier og politiske ungdomsorganisasjoner
  • Trossamfunn og livssynsgrupper
  • Organisasjoner som har sin hovedvirksomhet i en annen kommune

Allerede fått kulturmidler?

Du kan søke om aktivitetsstøtte selv om du allerede har fått tilskudd fra den ordinære tildelingen av midler til kulturformål.

Søknaden sendes til

postmottak@sor-odal.kommune.no

eller

Sør-Odal kommune